Tuesday, July 05, 2016

Favorite Drummond (with translation) & Detail from Mutarelli's Quando meu Pai...

 




Mais Drummond;
Oswald de Andrade/ Serafim;
Manuel Bandeira/ Libertinagem;
Mario Quintana (O Ovo);
Tarsila do Amaral/ Urutu;
Francisco Brennand, O Grito (1981);
Lourenço Mutarelli, Quando meu pai se 
encontrou com o ET fazia um dia quente (
São Paulo: Companhia das Letras, 2011).

"Hat Jemand, Ende des neunzehnten Jahrhunderts, einen deutlichen Begriff davon, was Dichter starker Zeitalter Inspirationnannten? Im andren Falle will ich’s beschreiben..."
Nietzsche (Ecce Homo)

SCIENCE FICTION***
O marciano encontrou-me na rua
e teve medo de minha impossibilidade humana.
Como pode existir, pensou consigo, um ser
que no existir põe tamanha anulação de existência?

Afastou-se o marciano, e persegui-o.
Precisava dele como de um testemunho.
Mas, recusando o colóquio, desintegrou-se
no ar constelado de problemas.

E fiquei só em mim, de mim ausente.
***Carlos Drummond de Andrade,
Lição de Coisas (São Paulo: Companhia
das Letras, 2012, p. 70).


SCIENCE FICTION****
While stumbling on me in the street,
frightened by my human impossibility,
the Martian thought to himself:
"How can exist such a creature
whose existence pitifully overturns its being?"

He ran away, but I pursued him:
"Will you be my witness?"
But he then cagily disintegrated
in the airy constellation of problems.

And I kept to my own absence.
****Free translation (A/Z).

See also:

No comments:

Post a Comment

Leave your comments below: