The Planet is Glowing &/or Strung out in heaven's high (mixed media drawing after a photograph of @lorenzoboldxx in Rio) (A/Z Instagram post);
previously, there were on this page images from Louis Garrel's Les deux amis (2015); Christophe Honoré's Metamorphoses (2014), La belle personne (2008), Tout contre Léo (2002); Louis Malle's Ascenseur pour l'échafaud (1958), Le feu follet (1963), Le souffle au coeur (1971); and of Wilson Lambert in André Téchiné's Rendez-vous (1985); there were also images of Leminski's poems ("podem ficar com a realidade" & "Desire"); there were images of Ezra Pound's translations of poems by Li Po & Sappho; there were pictures (taken from the Internet) of Heroin Chic Angelina Joline, Léa Seydoux, and an A/Z montages of Francisco Lachowski: some of these images are still here, others I deleted, because it was difficult to fit all them appropriately with the layout of the blog for desktop and mobile;
Honoré, Ma Mère et le fantôme (Youtube);
Louis Malle, Lacombe Lucien (1974) (Youtube);
Rita Lee: Banho de Espuma & Mania de Você;
Rita Lee: Banho de Espuma & Mania de Você;
Omnsters (AZ montage) [I took this video out of Youtube, because I wanted to change it];
"une nymphe amie d'enfance (dans le bleu une manque)
scrambled legs
kangourou langoureux
pellicules de pelican"
(Rrose Selavy)
"C'est là que j'ai vécu dans les voluptés calmes,
Au milieu de l'azur, des vagues, des splendeurs
Et des esclaves nus, tout imprégnés d'odeurs,
Qui me rafraîchissaient le front avec des palmes,
Et dont l'unique soin était d'approfondir
Le secret douloureux qui me faisait languir."
"C'est là que j'ai vécu dans les voluptés calmes,
Au milieu de l'azur, des vagues, des splendeurs
Et des esclaves nus, tout imprégnés d'odeurs,
Qui me rafraîchissaient le front avec des palmes,
Et dont l'unique soin était d'approfondir
Le secret douloureux qui me faisait languir."
Charles Baudelaire
"... dans la mélodie engourdissante du nirvana d'une piqûre, on se glisserait en douce derrière le tableau, et hop..."
Hervé Guibert (conjurant la voix de Muzil)
"Comme le goût des groseilles sous la langue ou la sensation du fouet dans un bordel..."
Julia Kristeva, Le vieil homme et les loups
"Oh, he held me at gunpoint a few nights ago. Isn't he cute?"
"Was mir bisher am meisten geschmeichelt hat, das ist, daß alte Hökerinnen nicht Ruhe haben, bevor sie mir nicht das Süßeste aus ihren Trauben zusammengesucht haben."
Nietzsche
"... la vie nous déçoit tellement que nous finissons par croire que la littérature n'a aucun rapport avec elle et que nous sommes stupéfaits de voir que les précieuses idées que les livres nous ont montrées s'étalent, sans peur de s'abîmer, gratuitement, naturellement, en pleine vie quotidienne..."
Marcel Proust (le narrateur, Le Temps retrouvé)
"... the adventure world gave expression to a 'primordial trait' of Dostoevsky's art: 'the impulse to introduce the extraordinary into the very thick of the commonplace, to fuse into one, according to Romantic principles, the sublime with the grotesque, and by an imperceptible process of conversion to push images and phenomena of everyday reality to the limits of the fantastic"
Bakhtin (& Grossman)
"The menippea is characterized by an extraordinary freedom of plot and philosophical invention. The fact that the leading heroes of the menippea are historical and legendary figures (Diogenes, Menippus and others) presents no obstacle. Indeed, in all of world literature we could not find a genre more free than the menippea in its invention and use of the fantastic."
"... the adventure world gave expression to a 'primordial trait' of Dostoevsky's art: 'the impulse to introduce the extraordinary into the very thick of the commonplace, to fuse into one, according to Romantic principles, the sublime with the grotesque, and by an imperceptible process of conversion to push images and phenomena of everyday reality to the limits of the fantastic"
Bakhtin (& Grossman)
"The menippea is characterized by an extraordinary freedom of plot and philosophical invention. The fact that the leading heroes of the menippea are historical and legendary figures (Diogenes, Menippus and others) presents no obstacle. Indeed, in all of world literature we could not find a genre more free than the menippea in its invention and use of the fantastic."
(Bakhtin)
"The artist laughs aloud and is merry at the pompous pretension—the solemn silliness that surrounds him."
Whistler
"The artist laughs aloud and is merry at the pompous pretension—the solemn silliness that surrounds him."
Whistler
James St. James (Party Monster)
"Nobody gets hurt. They all disappear. They were never there. Beginningless perperfection.
That's why Satori's accompanied by laughter and the Zenmaster rips up the Sutras in fury."
Allen Ginsberg (Laughing Gas)
"Nobody gets hurt. They all disappear. They were never there. Beginningless perperfection.
That's why Satori's accompanied by laughter and the Zenmaster rips up the Sutras in fury."
Allen Ginsberg (Laughing Gas)
"D'ailleurs dans cette vie de Combray où chacun est à jamais classé dans les revenus qu'on lui connaît comme dans une caste indienne, on n'eût pu se faire une idée de cette grande liberté qui régnait dans le monde des Guermantes où on n'attachait aucune importance à la fortune, où la pauvreté pouvait être considérée comme aussi désagréable mais comme nullement plus diminuante, comme n'affectant pas plus la situation socialle qu'une maladie d'estômac."
Marcel Proust (le narrateur, Albertine disparue)
"... la présence est à la fois promise et refusée. La parole que Rousseau a élevée au-dessus de l'écriture, c'est la parole telle qu'elle devrait être ou plutôt telle qu'elle aurait dû être. Et nous devrons être attentif à ce mode, à ce temps qui nous rapporte à la présence dans la collocution vivante. En fait, Rousseau avait éprouvé le dérobement dans la parole même, dans le mirage de son immédiateté..."
Jacques Derrida (De la grammatologie)
"According to the mythographical sources, Hylas was the handsome favourite of Hercules... the obvious stiffness of his left knee..."
Erwin Panofsky, Studies in Iconology
Erwin Panofsky, Studies in Iconology
"I would turn aside to drink a cup of wine, so that my strength would return to me. Then I would return to reading. And whenever sleep seized me, I would see those very problems in my dream; and many questions became clear to me in my sleep."
The Life of Ibn Sina (translation by William Gohlman)
More Christophe Honoré:
- Les bien-aimés (2011);
- Après lui (2007);
- Les chansons d'amour (2007);
- Dans Paris (2006);
- Ma mère (2004);
(...)
- du Coen Brothers (plus Tarantino) à française;
- Série presque à genoux with thread;
- Desubicarse (Lucrécia Martel);
- Most Interesting LGBTQIA+ movies;
No comments:
Post a Comment
Leave your comments below: