A/Z stretching (archives) + noble figure with contorted acrobat + Macuilcuetzpalin (Mary Miller & Karl Taube, The Gods and Symbols of Ancient Mexico and the Maya);
Giacinto Scelsi's Four illustrations: IV, Krishna-Avatara;
"Ce n'est que du dedans, vécue jusqu'à la transe... Soi-même, ce n'est pas le sujet s'isolant du monde, mais un lieu de communication, de fusion du sujet et de l'objet... demeurer figé comme une bête."
Georges Bataille
"... ces forces actives... elles échappent à la conscience... c'est pourquoi nous ne savons pas ce que peut un corps, de quelle activité il est capable..."
Gilles Deleuze
"C'est la vie qui peu à peu, cas par cas, nous permet de remarquer que ce qui est le plus important pour notre coeur, ou pour notre esprit, ne nous est pas appris par le raisonnement mais par des puissances autres."
Marcel Proust (le narrateur, Albertine disparue)
"... ma mère, laquelle (m'expliquant volontiers qu'il ne fallait pas confondre la véritable sensibilité, ce que, disait-elle, les Allemands, dont elle admirait beaucoup la langue, malgré l'horreur de mon père pour cette nation, appelaient Empfindung, et la sensiblerie Empfindelei) était allée, une fois que je pleurais, jusqu'à me dire que Néron était peut-être nerveux et n'était pas meilleur pour cela."
Marcel Proust (le narrateur, La Prisonnière)
"Art as art is order or expression or integration of these. It is a light, the Chinese say, but there is darkness."
John Cage (45' for a Speaker)
"Die große Vernunft dieses Fatalismus, der nicht immer nur der Muth zum Tode ist, als lebenerhaltend unter den lebensgefährlichsten Umständen, ist die Herabsetzung des Stoffwechsels, dessen Verlangsamung, eine Art Wille zum Winterschlaf. Ein paar Schritte weiter in dieser Logik, und man hat den Fakir, der wochenlang in einem Grabe schläft..."
"Rechnet man gar noch die geradezu viehischen Nachguß-Bedürfnisse der alten, durchaus nicht bloß alten Deutschen dazu, so versteht man auch die Herkunft des deutschen Geistes — aus betrübten Eingeweiden..."
Nietzsche
"... my Lord has shown me the intestines of all my countrymen in the Land of Two Dimensions by taking me with him into the Land of Three..."
the Square in Abbott`s Flatland (quoted by Linda Henderson)
"La vie intime du corps est si profonde!"
Pierre Angelici
"... ce qui permet à l'effet d'effectivement ouvrer est précisément ce 'fonds' discret — à l'antipode de l'effet voyant — qu'aucune mise en oeuvre ne saurait épuiser... Cette ressource ou ce fonds d'effet, comme on dit de quelqu'un qu'il a du fonds, est le fonds d'immanence de l'effet. Au gré d'images qui sont traditionnelles en Chine, il est la souche et le tronc de l'arbre à partir de quoi se déploient naturellement les branches comme autant d'effets singuliers; ou encore il est la mère de l'effet et les effets en sont les enfants..."
"Il y a bien agir, mas c'est un agir en amont; et celui-ci s'opère si bien en amont qu'on ne le voit plus agir. Car au lieu de prétendre gérer la réalité en s'attaquant directement à la situation présente, et d'espérer réussir à coup d'exploits, le sage (est sage celui qui sait) qu'il faut toujours passer par un processus pour parvenir à l'effet."
"... les gens se rendent compte des marques tangibles, ou des traces, qui constituent le succès, mais non des 'configurations implicites' dont les linéaments ont conditionné l'évolution antérieure, et par lesquelles j'ai abouti au succès. C'est-à-dire que les gens voient l'effet (une fois qu'il est advenu, prend un aspect donné et limité, à titre de résultat), mais non d'où vient l'effet, à quoi renvoi la 'trace' — tout son passé d'effect."
François Jullien (Traité de l'efficacité)
"Volitional effort is effort of attention."
William James
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"... through explorations of the effects of psychedelic drugs, the visionary practice of shamans, and oriental techniques of meditation, the existence of other dimensions of consciousness has become a matter of personal experience for many Westerners... the body is itself organized and pervaded by fields."
Rupert Sheldrake
"... que que soit le nombre des composantes immatérielles de la personne, qu'elles soient innées ou acquises... teporaires, durables ou éternelles, immuables ou soumises au changement, tous ces principes générateurs de vie, de connaissance, de passion ou de destin ont une forme indéterminée, sont faits d'une substance indéfinissable et résident à l'ordinaire dans les tréfonds des corps."
Philippe Descola
"Le tennis est un art martial. Olga l'a compris en prenant quelques leçons de karaté avec Pierre-Louis... Pour l'heure, elle s'amuse de la ressemblance entre le 'rebond-frappe' et l'attaque à main nue dans le combat de budo. Même alternance de concentration et de relâchement mesuré, même timing entre la saisie de soi et de l'adversaire, et cette échappée inconsciente mais décisive du geste physique... Vous devez vous glisser dans l'instant précis où l'attaque de l'adversaire n'est pas encore clairement formulée mais reste dans son esprit à l'état d'intention. Tout est-là: saisir l'instant où la conscience de l'ennemi décolle de ses mouvements. En termes techniques: saisir le maai temporel. Cela vous permettra de mesurer en pensée et en geste la véritable distance entre l'adversaire et vous, ce qu'on appelle maai spatial... L'énergie dort das la colonne vertébrale... Olga sent des vagues remonter dans ses vertèbres, dilater ses côtes, son bassin, ses tibias, transmettre des pulsations jusqu'aux tissues des hanches, des bras. La tension aime sommeiller en circuit fermé, elle se laisse alors apprivoiser et l'on peut presque lui parler comme à une onde qui est en vous mais qui n'est pas vous. Tout ce que son corps compte de noeuds, d'articulations et de cartilages, où s'amassent des flux comprimés, s'éveille maintenant et vibre."
Olga (Les Samuraïs)
"... que que soit le nombre des composantes immatérielles de la personne, qu'elles soient innées ou acquises... teporaires, durables ou éternelles, immuables ou soumises au changement, tous ces principes générateurs de vie, de connaissance, de passion ou de destin ont une forme indéterminée, sont faits d'une substance indéfinissable et résident à l'ordinaire dans les tréfonds des corps."
Philippe Descola
"Le tennis est un art martial. Olga l'a compris en prenant quelques leçons de karaté avec Pierre-Louis... Pour l'heure, elle s'amuse de la ressemblance entre le 'rebond-frappe' et l'attaque à main nue dans le combat de budo. Même alternance de concentration et de relâchement mesuré, même timing entre la saisie de soi et de l'adversaire, et cette échappée inconsciente mais décisive du geste physique... Vous devez vous glisser dans l'instant précis où l'attaque de l'adversaire n'est pas encore clairement formulée mais reste dans son esprit à l'état d'intention. Tout est-là: saisir l'instant où la conscience de l'ennemi décolle de ses mouvements. En termes techniques: saisir le maai temporel. Cela vous permettra de mesurer en pensée et en geste la véritable distance entre l'adversaire et vous, ce qu'on appelle maai spatial... L'énergie dort das la colonne vertébrale... Olga sent des vagues remonter dans ses vertèbres, dilater ses côtes, son bassin, ses tibias, transmettre des pulsations jusqu'aux tissues des hanches, des bras. La tension aime sommeiller en circuit fermé, elle se laisse alors apprivoiser et l'on peut presque lui parler comme à une onde qui est en vous mais qui n'est pas vous. Tout ce que son corps compte de noeuds, d'articulations et de cartilages, où s'amassent des flux comprimés, s'éveille maintenant et vibre."
Olga (Les Samuraïs)
"... the base structure of the mind-body relation... refers both to the interconnection among the various organs controlled by the autonomic nervous systems, and the splanchnic sensations of the internal organs, as well as the conjoined emotions (the autonomic nervous system's internal perception as protopathic sensation). Psychologically, this base structure appears in part as conscious feeling (through the stimulation of the cortex), but most of its function lurks in the unconscious regions, resisting any clear differentiation. It forms the dark consciousness hidden beneath the bright consciousness... thrusting into the dark, primitive consciousness, the creative intuition of a genius may also seem endowed with a sense of 'abnormality'..." Yasuo Yuasa, The Body (State University of New York Press, 1987, p. 187-87).
"The neurons of the brain cells are not fully interrelated with each other in a child, and, as one grows, the dendrites and netlike synapses are further developed. This implies that the cortex is immaturely developed in childhood and that the functions of the old cortex and the nervous system beneath the cortex are strongly vivified... a child lives within a dreamlike, smiunconscious world of emotions... This is probably why fluctuating emotional responses are so common in children, responses like the sudden reversals between crying and smiling" (197-98).
"Asanas are the various postures for sitting in meditation, the essential point being to achieve a stable, quiet body over a long duration... Since the motor nerves are in the cortex and linked with conscious activities, a resting bodily state lowers the activity of the bright consciousness and its activating of the sensory-motor circuit... prana-yama is a general term for various breathing methods... prana is a philosophical term translated as ki... it approximates the meaning of the pneuma or logos in Greek thought... The organs governed by both the cerebral and the autonomic nerves include only the respiratory organs and the sphincter muscles... Yoga emphasizes kumbhaka, holding the breath for a long time. According to Tsuruji Sahoda, if, at the outset of training, one practices kumbhaka in its extreme form, one will lose one's eyesight... bhastrika method alternates rapid breathing with regular breathing twice each minute" (211-12).
"Pratyahara is mean to control the sensations... when absorbed single-mindedly in reading or thinking, we do not notice any external noises, and are not aware of seeing anything, even when looking at it. Pratyahara tries to produce such a state of mind in meditation. For example, in concentrating on a monotonous sound like the ticking of a clock, we enter into a mildly hypnotic state... the dark, primitive consciousness surfaces... Dharana means the mental concentration on one object through a conscious effort, for example, a part of one's body (the space between eyebrows, the tip of the nose, or the lower abdomen) or a conceptual object (a buccha, a bodhisattwa, or the notion of emptiness). Mandalas and pictures depicting Buddha's descent, for example, were originally meditative tools... a phenomenon analogous to psychosomatic disease occurs... compensatory animation... At the initial state of meditation, a cultivator often experiences emotional instability, physical abnormalities, and hallucinations. The Tendai Budhist meditation tradition, shikan, calls this the state of majikyo (the demonic realm) and warns us not to confuse it with a true satori... meditation is immunization therapy: one elevates the soul to higher state by producing voluntarily a stage of slight sickness... dhyana is a state in which the mind rests quietly and stably... samadhi is one in which ego-consciousness is eliminated, one achieves the 'self without a self', the distinction between the ego and its object is eliminated... in the case of meditative cultivation, the self roots itself deeply in the base structure by controlling and overcoming emotions. In terms of Nishida's philosophy, we can say that the self approaches the authentic self grounded in the basho vis-à-vis nothing. This power, springing forth from such a center of the personality, is the function that produces the mental harmony and solidarity..." (214).
"... in Yogic theory, the body has three dimensions: gross, subtle (suksma-sarira), and casual... The dictionary meaning of suksma is 'small, delicate, thin, intangible, inaudible, and atom-like... this subtle body consists of numerous nadis (rivers, veins, tubes)... In Chinese medicine there is a kind of artery system in the body know as the 'meridians'... The meridian system in Chinese medicine takes its inspiration from the yin-yang and five-agent theories of the I Ching, a common source for both Taoism and Confucianism... Prana cannot be known rationally but only experimentally — along with the functions of the heart, belly, and blood — in one's meditation." (219).
"... if we were lost in an African jungle, we would have to rely on intuition to decide in what direction go... intuition is the function of judging the place of one's being by grasping holistically and synthetically the ontological relationship between self and world... 'existential anxiety'... From the standpoint of Jung's depth psychology, this is the question of who (wer)..." (227).
"In Yoga, it is considered experientially evident that parapsychological abilities arise in the process of meditation... There is a modern intellectual tendency, even among some religious figures, to consider parapsychological phenomena and miracles to be mere superstition. Perhaps this is one reason why the secularized religions have lost their popular support..." (251).
About politics and rationalistic ideology:
"People with a developed capacity for intellectual thinking are skillful in giving rationales for their feelings, but an excessive tendency towards logical coherence is an expression of emotional instability. To take an example from mass psychology, an ideological political explanation may define an opposing group as 'the enemy of the people,' or 'the enemy of freedom,' and the view may be supported by a coherent logic deduced from one's fundamental principles" (226).
"What truly moves people's minds is not speculative logic, but charismatic power radiating from within the personality..." (232).
See also:
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More:
"At the Institute of Noetic Sciences, my colleagues conducted a survey of more than a thousand meditators to ask about their experiences. They found that three out of four reported increases in meaningful synchronicities as a result of their practice," Dean Radin's Real Magic (Harmony/Penguin 2018), p. 77;
"... your sketch might reflect how you feel about the target and have nothing to do with what the target looks like... achieve a state of deep physical relaxation... create a sense of tension... excitement [but] be patient and don't force it..." [on remote viewing] Dean Radin's Real Magic (Harmony/Penguin 2018), p. 89-91;
"... the paradoxical concept of 'effortless striving'... a passionate, obsessive, overwhelming desire... but at the same time you must also maintain zero anxiety about it..." Dean Radin's Real Magic (Harmony/Penguin 2018), p. 103;
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